Případové studie
Podívejte se, jak náš tým funguje v praxi
Stěhování kompletní síťové infrastruktury klienta na nové místo.
Popis
Pro klienta jsme podrobně naplánovali a provedli bezpečný a efektivní přesun serverů a síťových prvků, včetně nastavení a řešení konfigurace sítě v nové lokalitě.
Naše práce
Fáze jedna: plánování
V první fázi jsme se s klientem sešli a domluvili se, jaká budou omezení při stěhování, kdy proběhne, jaký bude postup, kdo bude dostupný další den pro problémy atd. Nachystali jsme podrobný plán prací, podle dnů, ten jsme si schválili a měli jsme ho jako určující dokument.
Fáze druhá: příprava
Ve druhé fázi bylo potřeba nachystat vše z IT pohledu:
Nasimulované nové prostředí. Vzhledem k tomu, že jsme stěhování využili rovnou i k rozdělení sítě do VLAN, což bývalý správce neudělal. Museli jsme vše vyzkoušet a otestovat konfigurace.
Příprava nového propojení s AWS, kde běží systémy klienta
Vzdálené kontroly: aktualizované servery i aplikace, abychom se pak při startu zasekne na aktualizacích a nezpůsobili tím případně problémy.
Veškeré zálohy starých i nových konfigurací, serverů, síťových prvků, DB a dalších kritických systémů
Fyzická příprava na místě, nahrání aktuálních konfigurací, kontrola kabeláže atd.
Finální fáze: přesun
Vypnutí serverů, diskového, pole routeru a switchů.
Kontrola dokumentace zapojení a případné doplnění.
Odpojení zařízení, naložení a převoz do nových prostor.
Zde zapojení zařízení.
Zapnutí síťových zařízení.
Zapnutí diskového pole a fyzických serverů.
Zapnutí virtuálních serverů.
Rekonfigurace print serveru propojeného s aplikacemi v AWS.
Následně zjištěna nedostupnost serverů z jedné VLAN. Nastavení oprávnění pro správné routování v rámci sítě.
Kontrola dostupnosti všech důležitých systémů, kontrola časových synchronizací, přihlášení do systémů.
Internetu rychlost, kamerového systému atd.
Rekonfigurace monitorovacího systému.
Ukončení
Další den byly klientem otestovány všechny systémy, balící místa, tisky atd. Vše doladěno a klient byl spokojen.
Akutní migraci Exchange serveru zvládneme během několika hodin.
Popis
Zoufalý klient nás oslovil s problémem nefunkčního mailového serveru po neodborné instalaci. Okamžitě jsme mu dokázali vyjít vstříc. Provedli jsme nezbytné specializované kroky, nastavili a rozchodili posílání mailů v řádech hodin od zavolání.
Naše práce
9:00 – pondělí ráno – telefon: „IT od známého udělal špatně aktualizace Exchange serveru a od soboty jim nechodí e-maily, jsou rozhodnutí přejít od O365, stihnete to provést?“
9:30 – domluva s panem majitelem
9:45 – zaslání nabídky na naši práci
10:00 – potvrzení objednávky
11:00 – založená Office 365 konzole, nastavené 2fa na admina, vytvořené účty, nakoupené licence
11:30 – domluva na dalším postupu s panem jednatelem a potvrzením postupu
12:00 – pokus o vytvoření migration pointu pro migraci e-mailů ze starého serveru
12:30 – opravy serveru jsou nepoužitelné, databáze Exchange serveru je ve špatném stavu, velké množství chyb, opravy nefungují
12:45 – nastavení exportu zbylých souborů ze serveru jako záloha
13:00 – report situace, všichni zaměstnanci mají naštěstí e-maily zálohované v Outlooku, takže je bude možné exportovat ručně
13:30 – nastavení DKIM pro ověřování e-mailu + nastavení SFP
14:00 – přepnutí MX záznamů
15:00 – společně s kolegy přehození a vytvoření nových profilů + import a export dat všem uživatelům ve firmě
16:30 – ověřená funkčnost nových e-mailů
Další den proběhlo doladění přesunutí složek v outlooku, nastavení jazyka podpisů atd. Klient spokojený a nakonec rozhodnutý, že převezmeme ke správě celou firemní síť.
Uhlídali jsme zabezpečení tiskových serverů
Popis
Zachytili jsme varování na bezpečnostní chybu tiskových serverů s možností spuštění škodlivého programu v rámci firemní sítě. Včasným zásahem jsme zabránili škodám.
Naše práce
V říjnu 2021 vyšla na svět zranitelnost CVE-2021-34527, která uživateli s běžnými právy umožnovala spuštění škodlivého programu. Problémem bylo to, že tato zranitelnost neměla zatím řešení ani fix a zasahovala tiskové servery, které řídily tisk jak v rámci PC, tak v rámci centralizovaných tiskových systémů.
Nejdříve jsme obvolali klienty, co se děje a že dočasně zastavujeme tisk ve firmách pro případný problém.
Následně jsme kontaktovali dodavatele a nakoupili klasické kabely pro tiskárny. Z naší strany proběhlo rozdělení klientů, rozvedení kabelů a následná reinstalace centralizovaných systémů na lokální. Klienti měli sice omezené možnosti tisku, ale zranitelnost byla efektivně a rychle vyřešena.
Následně jsme počkali na vydání aktualizace, tu jsme nainstalovali u všech klientů a vrátili systémy zpět na původní řešení.
Sídlíme na nové adrese v objektu NOSRETI na ulici Křenová u centra Brna.
Reference